خانه / هوش مصنوعی (AI) / هوش مصنوعی Adobe Firefly چیست و چه کاربردی دارد؟

هوش مصنوعی Adobe Firefly چیست و چه کاربردی دارد؟

هوش مصنوعی Adobe Firefly چیست و چه کاربردی دارد؟

نویسنده:

زمان مطالعه 9 دقیقه

انتشار:

به‌روزرسانی:

تعداد نظرات: 0

قطعا ادوبی (Adobe) را می‌شناسید، نامی که مدت‌ها است در تمام جنبه‌های محتوای بصری به گوشمان می‌خورد. ادوبی نمی‌خواست پیشروی در محتوای بصری را از دست بدهد، بنابراین با یک نمایش تمام عیار، هوش مصنوعی فایرفلای را معرفی کرد و وارد زمین بازی شد. Adobe Firefly به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی مولد، دوران جدیدی را در تولید محتوای بصری رقم می‌زند و طیفی وسیعی از امکانات را برای خلاقان آماتور و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. در ادامه قرار است بیشتر با ادوبی فایرفلای، قابلیت‌ها و نمونه‌های آن در دنیای واقعی آشنا شویم؛ پس اگر قصد آشنایی بیشتر با آن را دارید، ادامه این مطلب از آسا را از دست ندهید.

Adobe Firefly چیست؟

Adobe-Firefly

Adobe Firefly یک هوش مصنوعی مولد است که توسط Adobe توسعه یافته تا در برنامه‌های Creative Cloud Adobe مثل فتوشاپ، پریمیر، لایت‌روم و… مورد استفاده قرار گیرد. ایجاد تصاویر، تبدیل متن به تصویر، جلوه‌های متن و رنگ‌آمیزی مجدد، همگی از امکانات فایرفلای هستند که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم. با این حال، Adobe در حال توسعه قابلیت‌های بسیار بیشتری است. ادوبی می‌گوید Firefly به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی راه‌های جدیدی را برای ایده‌پردازی، تولید محتوا و برقراری ارتباط ارائه می‌کند و در عین حال جریان‌های کاری خلاقانه را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. در حال حاضر، ادوبی فایرفلای به صورت رایگان در دسترس کاربران Creative Cloud است. با این حال، توجه داشته باشید که این ابزار هنوز در حال توسعه است و شاید در برخی موارد نتایج کاملی را ارائه ندهد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های فایرفلای کدامند؟

احتمالا برخی از ویژگی‌های Firefly را در یوتیوب یا اینستاگرام دیده‌اید که شبیه شعبده‌بازی بودند. شعبده‌ای که در کسری از ثانیه تصاویر شما را تغییر می‌دهند و هر آنچه که به ذهنتان برسد را خلق می‌کنند. این‌ها ابزارهایی هستند که فایرفلای در اختیار شما قرار می‌دهد تا مرزهای خلاقیت را از بین ببرید. بیایید بیشتر با این ویژگی‌ها آشنا شویم.

Firefly features and capabilities

۱- متن به تصویر

ابزار متن به تصویر، به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک پرامپت (اعلان متن)، تصاویری جذاب تولید کنید. رابط کاربری ساده است و تنها دو گزینه دارد: وارد کردن یک پیام متنی و کلیک کردن روی دکمه تولید (Generate) برای ایجاد تصویر!

یکی از چیزهای جالب در مورد این ابزار متن به تصویر این است که می‌توانید در میان آثار هنرمندان دیگر جستجو کنید تا از طرح‌های آن‌ها الهام بگیرید یا پرامپت‌های متنی مرتبط آن‌ها را مشاهده کنید. بسیاری از ابزارهای تبدیل متن به تصویر در اینترنت وجود دارند، اما چیزی که فایرفلای ارائه می‌دهد یک سر و گردن بالاتر است.

۲- Generative Fill

ادوبی با به نمایش گذاشتن قابلیت Generative Fill همه را مبهوت کرد! این ابزار به شما امکان می‌دهد عناصر را به صورت یکپارچه و واقعی از تصاویر خود حذف یا به آن اضافه کنید. به عنوان مثال تصور کنید یک عکس منظره زیبا دارید، اما کمی خالی به نظر می‌رسد. با استفاده از Generative Fill می‌توانید گله‌ای از یک حیوان دلخواه، گل‌های مورد علاقه‌تان و هر چیزی که دوست دارید را به قسمت موردنظرتان در تصویر اضافه کنید. شاید فکر کنید که چنین فرآیندی نیازمند تسلط بر یک دوره آموزشی ۳۰ ساعته است، اما نه! تنها چیزی که لازم دارید، یک توضیح ساده و دقیق است. می‌شود گفت قابلیت Generative Fill گل سرسبد هوش مصنوعی فایرفلای است.

۳- جلوه‌های متنی

این ابزار فایرفلای، به شما امکان می‌دهد که تنها با چند کلمه، تایپوگرافی جذاب و منحصربه‌فرد خود را ایجاد کنید. نحوه کار این ویژگی مشابه ابزار متن به تصویر است، به عنوان مثال می‌توانید پرامپت «حروف شکلاتی ذوب شده و در حال چکیدن» را وارد کنید تا در یک چشم‌به‌هم زدن آن را داشته باشید. همچنین می‌توانید با تنظیم پارامترهای مختلف در این ابزار، جلوه متن ایجاد شده را اصلاح کنید. ساده بگوییم؛ Firefly نیاز به کتابخانه‌های عظیم فونت یا تکنیک‌های طراحی پیچیده را از بین می‌برد.

۴- Generative Recolor

ابزار رنگ‌آمیزی مولد فایرفلای با نام Generative Recolor به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا رنگ‌ها و پالت‌های رنگی منحصربه‌فردی را برای وکتورها تولید کنند. کافیست یک فایل SVG را آپلود و سپس از یک پرامپت استفاده کنید تا پالت رنگی مورد نظرتان در وکتور گنجانده شود. همانند ابزارهای دیگر فایرفلای، چند تنظیم وجود دارد که می‌توانید برای بهبود خروجی از آن‌ها استفاده کنید. جالب است بدانید این ابزار، روابط بین رنگ‌ها را درک می‌کند و پالت‌هایی تولید می‌کند که همیشه منسجم و زیبا هستند.

آینده ادوبی فایرفلای

قطعا فایرفلای جای خود را در بین طراحان و هر کسی که به یک هوش مصنوعی مولد تصویری نیاز دارد باز می‌کند. علاوه بر ابزارهای در دسترس، برخی از ویژگی‌ها قرار است به زودی به Firefly اضافه شوند که آن را بیش‌ از ‌پیش هیجان‌انگیز می‌کنند. از جمله این ویژگی‌ها موارد زیر هستند:

  • Inpainting: این ابزار به شما امکان می‌دهد بخشی از تصویر یا عکس خود را بردارید و سپس برای اضافه کردن یک تصویر جدید به جای قبلی استفاده کنید. پیراهنی که پوشیده‌اید را دوست ندارید؟ آن را پاک کنید و به جای آن یک کت چرمی بگذارید. ابزار Inpainting هم از یک پیام متنی (پرامپت) برای تولید تصویر جایگزین استفاده می‌کند.
  • متن به وکتور و متن به الگو: ویژگی آینده متن به وکتور شبیه ویژگی متن به تصویر است، اما فقط یک وکتور کامل و دقیق با توجه به دستور شما ایجاد می‌کند. فقط تصور کنید که با استفاده از این ویژگی و کامل کردن آن با قابلیت Generative Recolor قادر به انجام چه کارهایی خواهید بود.
  • ۳D to Image: از زمانی که Adobe نرم‌افزار Substance 3D را خریداری کرد، ویژگی‌های طراحی سه‌بعدی را روز‌به‌روز بهبود داد. حالا به نظر می‌رسد که ادوبی می‌خواهد با استفاده از ویژگی جدیدی به نام ۳D to Image قابلیت‌های جذاب‌تری را به آن اضافه کند. شما قادر خواهید بود مدل‌های سه‌بعدی را به ابزار بدهید و سپس با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر یا بافت‌هایی را به طرح‌های سه‌بعدی خود اضافه کنید.

اما این ویژگی‌ها تازه شروع راه فایرفلای هستند، باید منتظر ماند و دید که ادوبی چطور ما را غافلگیر خواهد کرد!

چند نمونه از موارد استفاده فایرفلای در دنیای واقعی

Some-examples-of-use-cases-of-firefly-in-the-real-world

خب تا به اینجا کاملا با فایرفلای آشنا شدیم و کاربردهای آن را درک کردیم، اما بیایید یک بار دیگر موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد ادوبی را مرور کنیم:

  1. طراحی گرافیکی: فایرفلای می‌تواند گرافیک و تصاویر منحصربه‌فردی برای برندسازی، بازاریابی و محتوای دیجیتال ایجاد کند، در زمان صرفه‌جویی کند و خلاقیت را برانگیزد.
  2. طراحی وب‌سایت: طراحان وب می‌توانند از Firefly برای ایجاد و تکرار سریع طرح‌بندی وب‌سایت، پس‌زمینه و عناصر بصری مورد نیاز صفحات استفاده کنند تا وب‌سایتی جذاب و کاربردی داشته باشند.
  3. تبلیغات: متخصصان تبلیغات می‌توانند از هوش مصنوعی فایرفلای برای تولید تصاویر تبلیغاتی خلاقانه، بنرها و عناصر کمپین‌های خود استفاده کنند که در عین جلب توجه، پیام‌ها را به طور موثری منتقل خواهند کرد.
  4. محتوای رسانه‌های اجتماعی: ابزار قدرتمند ادوبی به مدیران رسانه‌های اجتماعی و سازندگان محتوا کمک می‌کند تا پست‌ها، استوری‌ها و تبلیغات چشم‌نوازی را متناسب با پلتفرم‌های مختلف تولید کنند و تعامل را افزایش دهند.
  5. طراحی محصول: طراحان محصول می‌توانند از Firefly برای تجسم بسته‌بندی و یا نمونه‌های اولیه محصول استفاده کنند تا فرآیند طراحی ساده‌تر شود.
  6. مد و فشن: فایرفلای می‌تواند الگوها و طرح‌های منحصربه‌فردی برای لباس‌ها، اکسسوری‌ها و منسوجات ایجاد کند و خلاقیت بی‌پایانی را برای طراحان مد و لباس ارائه دهد.
  7. طراحی داخلی و معماری: طراحان حرفه‌ای می‌توانند رندرهای واقعی از فضاهای داخلی و عناصر معماری تولید کنند و به مشتریان نشان دهند تا پروژه‌ها را قبل از اجرا درک کنند.
  8. موارد آموزشی: مربیان و توسعه‌دهندگان آموزش الکترونیکی می‌توانند از Firefly برای ایجاد گرافیک و تصاویر جذاب برای دوره‌ها، ارائه‌ها و مطالب آموزشی استفاده کنند.
  9. فیلم و انیمیشن: ادوبی فایرفلای می‌تواند با تولید طرح‌های مفهومی، استوری‌بورد و پس‌زمینه در فرآیند پیش‌تولید استفاده شود و داستان‌سرایی خلاقانه را تسهیل کند.
  10. ناشران: ناشران و نویسندگان می‌توانند از Firefly برای طراحی جلد کتاب، تصاویر و مواد تبلیغاتی استفاده کنند و داستان‌ها را به صورت بصری زنده کنند.

موارد گفته شده تنها برخی از کاربردهای فایرفلای در دنیای واقعی است، زمانی که قدرت واقعی این هوش مصنوعی مولد را درک کنید، قادر به انجام کارهایی می‌شوید که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید!

Adobe Firefly در مقابل Midjourney و DALL-E

حالا سوال مهمی پیش می‌آید؛ هوش مصنوعی مولد ادوبی در مقایسه با ابزارهای قدرتمندی مثل Midjourney و DALL-E چگونه عمل می‌کند؟ بگذارید اینطور بگوییم:

هر سه مدل هوش مصنوعی بر افزایش خلاقیت و کارایی در فرآیندهای خلاقانه موجود تمرکز می‌کنند. از لحاظ کیفیت و طبیعی بودن تصاویر، DALL-E در صدر قرار می‌گیرد، اما فایرفلای و میدجرنی عملکرد عالی و تقریبا مشابهی دارند. با این وجود اگر صرفا به دنبال ساخت تصاویر واقع‌گرایانه نیستید و می‌خواید یک جعبه ابزار بزرگ و قدرتمند داشته باشید که ابزارهای زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد، بی‌شک فایرفلای بهترین گزینه است.

سخن پایانی

فایرفلای یک هوش مصنوعی نسبتا جدید است و هنوز راه زیادی برای پیمودن در پیش دارد، اما یک چیز قطعی است؛ فایرفلای به واسطه پشتیبانی ادوبی می‌تواند زمین بازی را تغییر دهد و به احتمال زیاد و در آینده‌ای نزدیک ابزارهای مشابه خود را رهبری کند. شما چطور فکر می‌کنید؟ به انتهای این مطلب رسیدیم و فکر می‌کنم هرآنچه که نیاز بود را گفتیم اگر هنوز سوالی در مورد Firefly دارید، در قسمت نظرات منتظرتان خواهیم بود.

منابع:
www.creativebloq.com | www.adobe.com

۵/۵ – (۱ امتیاز)

با ما همرا شوید!

تیم‌های مختلف آسا در ساختمان‌ها و موقعیت‌های مکانی مختلف آسا مستقر هستند. برای اطلاع از آدرس‌ها و راه‌های ارتباطی با آسا، به صفحه «درباره آسا» مراجعه کنید.

سوالات متداول

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *