خانه / تحلیل نرم‌افزار / لیست بهترین ابزارهای تحلیل داده و نرم افزار

لیست بهترین ابزارهای تحلیل داده و نرم افزار

لیست بهترین ابزارهای تحلیل داده و نرم افزار

نویسنده:

زمان مطالعه 6 دقیقه

انتشار:

به‌روزرسانی:

تعداد نظرات: 0

برای اینکه بتوانید فرایند تحلیل داده را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بهتر است از ابزارهای مناسب برای تحلیل نرم‌افزار استفاده کنید. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید نتایج خوبی از اجرای الگوریتم‌ها، آماده‌سازی داده‌ها، تولید پیش‌بینی‌ها و اتوماسیون فرایندها به دست آورید. به‌علاوه، ابزارهای Software Analysis می‌توانند داده‌ها را به صورت بصری نشان دهند و به یک گزارش کامل به شما تحویل دهند. در این مقاله از بلاگ آسا درباره بهترین ابزارهای Software Analysis صحبت می‌کنیم.

ابزارهای تحلیل نرم‌افزار یا تحلیل داده چیست؟

ابزارهای تحلیل داده، مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی هستند که تحلیل‌گرهای داده برای توسعه و اجرای فرایندهای آنالیتیکال از آن‌ها استفاده می‌کنند. نتایج این تحلیل‌ها به رشد سازمان کمک می‌کنند و در تصمیم‌گیری آگاهانه نقش مثبتی دارند. بنابراین، استفاده از این ابزارها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سود می‌شود. در بخش بعدی، مجموعه‌ای از ابزارهای Software Analysis را معرفی می‌کنیم.

ابزارهای تحلیل نرم‌افزار یا تحلیل داده چیست؟

کاربردی‌ترین ابزارهای تحلیل نرم‌افزار

موارد زیر بهترین ابزارهای تحلیل نرم‌افزار در سال ۲۰۲۴ هستند. در این بخش، نام ابزار و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کاربردی‌ترین ابزارهای تحلیل نرم‌افزار 

ابزار Altair

Altair یک پلت‌فرم باز، قابل‌مقایسه و گسترده است که ابزارهای تحلیل پیش‌گویانه دارد و شما می‌توانید از نسخه وب آن هم در Altair Monarch استفاده کنید. این ابزار بخشی به نام Knowledge Hub دارد که برای آماده‌سازی داده‌های تیم‌محور و بازار داده‌های متمرکز ساخته شده است. هدف از این بخش افزایش سرعت همکاری بین افراد تیم و مدیریت بهتر است. در بخش Knowledge Studio هم ابزارهای ماشین لرنینگ و تحلیل پیش‌گویانه وجود دارند.

ابزار Altair

ابزار تحلیل داده Alteryx

این ابزار را به پلت‌فرم Alteryx می‌شناسند و نوعی نرم‌افزار تحلیل داده سلف سرویس است. شما می‌توانید از این پلت‌فرم برای آماده‌‌ کردن و ترکیب داده‌ها استفاده کنید. امکان دسته‌بندی، مرتب کردن و تحلیل داده‌ها در چارت‌های کاری تکرارشونده Alteryx وجود دارد. همچنین، تحلیل‌گرهای کسب‌وکار می‌توانند از این ابزار برای برقراری ارتباط بین داده‌ها در انبار داده، اپلیکیشن‌های ابری، شیت‌ها و منابع دیگر استفاده کنند و آن‌ها را ویرایش کنند. بهترین مزیت Alteryx انجام کارهای تحلیلی مختلف در یک رابط کاربری مستقل است. شما می‌توانید وظایف تحلیلی مختلف را در یک رابط کاربری انجام دهید.

ابزار تحلیل داده Alteryx

آمازون وب سرویس Amazon Web Services

آمازون وب سرویس نوعی سرویس هوش تجاری است و به سرور احتیاج دارد. شما می‌توانید با استفاده از ابزار Amazon QuickSight و زبان طبیعی، داشبوردهای BI تعاملی بسازید و آن‌ها را منتشر کنید. نکته مثبت Amazon Web Service مقیاس‌بندی خودکار با هزاران کاربر است. به بیان دیگر، این ابزار برای ارائه خدمات به کاربرهای مختلف به زیرساخت خاصی احتیاج ندارد. سیستم پرداخت آمازون وب سرویس به ازای هر Session است. بنابراین، شما زمانی پول پرداخت می‌کنید که کاربرها به داشبوردها یا گزارش‌ها دسترسی داشته باشند. به‌علاوه، کاربرها می‌توانند داشبوردها را در دستگاه و پلت‌فرمی مشاهده کنند.

آمازون وب سرویس Amazon Web Services

ابزار تحلیل داده AnswerRocket

این ابزار یک پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده است و براساس جست‌وجو کار می‌کند. بیشتر کاربرهای AnswerRocket، کاربرهای تجاری هستند و بدون مهارت‌های فنی با این ابزار کار می‌کنند.

AnswerRocket

AnswerRocket با زبان طبیعی کار می‌کند و به سوال‌های تجاری شما پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید انواع گزارش‌ها و تحلیل‌های فنی را از AnswerRocket تحویل بگیرید. این ابزار هوشمند با هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و تحلیل پیشرفته کار می‌کند و می‌تواند وظایف مختلفی را به صورت خودکار انجام دهد. آخرین نکته اینکه AnswerRocket می‌تواند سوال‌های adhoc را به سرعت پاسخ بدهد و ابزار تشخیص صدا هم دارد.

ابزار Board

ابزار Board ترکیبی از هوش تجاری، مدیریت عملکرد و تحلیل پیش‌گویانه است. در نتیجه، اگر داده‌ها، مدل‌های داده، پروفایل‌های امنیتی یا قوانین کسب‌وکار تغییر کند، تغییرات به سرعت در هر برنامه‌ای منتشر می‌شوند. Board همه ابزارهای لازم برای ساخت و به‌روزرسانی پایگاه داده، فایل‌های ارائه داده، تحلیل و مدل‌های پردازش را دارد. همچنین، شرکت سازنده Board از Board Cloud و نسخه SaaS پلت‌فرم پشتیبانی می‌کند.

ابزار Board

نرم افزار دومو (Domo)

این ابزار یک پلت‌فرم هوش تجاری موبایلی و مبتنی بر ابر است و به سازمان‌دهی بهتر داده‌ها، ادغام و تفسیر داده‌ها کمک می‌کند. اگر شرکت شما به تصمیم‌گیری سریع و داده‌محور اهمیت می‌دهد و به دنبال اجرای سریع تصمیم‌هاست، Domo برای شما مناسب است. پلت‌فرم Domo می‌تواند کیفیت انبار داده و ابزارهای هوش تجاری را ارتقا دهد و به کاربرها اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی‌شده بسازند. پایپ‌لاین‌های اتوماتیک داده و دسترسی به علم داده بدون دانش فنی از دیگر ویژگی‌های ابزار Domo هستند. بنابراین، همه افراد سازمان می‌توانند به اطلاعات موجود در این پلت‌فرم دسترسی داشته باشند.

ابزار دومو (Domo)

ابزار Hitachi Vantara

با استفاده از پلت‌فرم تحلیلی Hitachi می‌توانید به انواع داده‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. این محصول قابلیت‌های متنوعی دارد. ادغام داده‌های بزرگ، آماده کردن داده‌ها، جاسازی و ترکیب داده‌ها با اپلیکیشن‌ها، پرتال‌ها و فرایندها از جمله این قابلیت‌ها هستند. اگر می‌خواهید انواع تحلیل‌ها را انجام دهید، داده‌ها را بصری‌سازی کنید، گزارش بنویسید و تحلیل adhoc تنظیم کنید، ما ابزار تحلیل نرم‌افزار Hitachi را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از این پلت‌فرم، داشبوردهای اختصاصی بسازید و از هوش مصنوعی متن باز آن برای ساخت نمودار و تحلیل‌های جانمایی استفاده کنید.

ابزار Hitachi Vantara

نرم‌افزار IBM

نرم‌افزار IBM ابزارها و امکانات متنوعی در اختیار شما می‌گذارد. انواع ابزارهای BI و راه‌حل‌های سلف سرویس از جمله این امکانات هستند. IBM از پلت‌فرم Cognos Analytics استفاده می‌کند. این پلت‌فرم نوعی راهکار سلف‌سرویس ادغام‌شده است و به شما اجازه می‌دهد که داشبورد بسازید و گزارش تنظیم کنید. به‌علاوه، تجربه کاربری IBM با استفاده از فناوری ماشین لرنینگ تنظیم شده است. بنابراین، الگوها به طور خودکار تشخیص داده می‌شوند و نرم‌افزار از کوئری زبان طبیعی و تولید ابزارهای تحلیلی پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار IBM

نرم‌افزار Incorta

نرم‌افزار Incorta یک پلت‌فرم داده است که سرعت انتقال داده‌ها را بیشتر می‌کند و عملکرد آن‌ها را ارتقا می‌دهد. این نرم‌افزار اولین انبار داده بدون ETL است و یک موتور نقشه‌برداری داده دارد. فرایند ETL شامل استخراج، انتقال و بارگذاری داده است. این مراحل در Incorta حذف شدند و شما با استفاده از موتور نقشه‌برداری می‌توانید متراکم‌سازی آنی داده‌های پیچیده تجاری را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. در این فرایند، از انبار داده استفاده نمی‌شود و کاربران می‌توانند تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد را با بالاترین سطح توانایی و دانش داده انجام دهند. همچنین، سازندگان Incorto تجربه کاربری آسان و سریع را در نظر گرفتند و کاربران Incorto می‌توانند با یک کلیک به اسناد دسترسی داشته باشند.

نرم‌افزار Incorta

نرم‌افزار Infor Birst

نرم‌افزار Infor Birst نوعی راه‌حل تحلیل ابری است و با استفاده از شبکه‌ای از نمونه‌های BI، بخش‌های مختلف سازمان را به یکدیگر وصل می‌کند. این ابزار را به نام پلت‌فرم هوش تجاری شبکه‌سازی‌شده هم می‌شناسند. در واقع، پلت‌فرم Infor Birst از شبکه‌ هوش تجاری در منطقه‌های مختلف، پایپ‌لاین محصول و دپارتمان‌ها استفاده می‌کند. کاربران هم به دلیل دسترسی به تحلیل غیرمتمرکز و سیستم ابری سراغ این نرم‌افزار می‌روند.

نرم‌افزار Infor Birst

مایکروسافت Microsoft

نرم‌افزار تجزیه و تحلیل Microsoft بازیکن اصلی در تجزیه و تحلیل نرم‌افزار هوش مصنوعی تجاری است. پلت‌فرم شرکت مایکروسافت، Power BI است. این پلت‌فرم مبتنی بر ابر است و روی Azure Cloud ارائه می‌شود. ویژگی اصلی نرم‌افزار Power BI، دسترسی راحت کاربران است. کاربران Power BI به راحتی به داده‌های کشف اطلاعات، آماده‌سازی داده و ساخت داشبوردهای شخصی دسترسی دارند و می‌توانند Power BI را با اکسل و Office 360 ادغام کنند.

مایکروسافت Microsoft

ابزار اوراکل Oracle

نرم‌افزار Oracle مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیلی و هوش تجاری است و روی ابر Oracle اجرا می‌شود. این ابزار قابلیت‌های بصری‌سازی فوق‌العاده‌ای دارد و به شما اجازه می‌دهد که انواع نمودارها، جدول‌ها و تصاویر را ارائه کنید. به‌علاوه، امکان ذخیره‌سازی تصویر از مراحل مختلف تحلیل هم وجود دارد.

ابزار اوراکل Oracle

سخن آخر

در این مقاله درباره بهترین ابزارهای تحلیل نرم‌افزار صحبت کردیم و خلاصه‌ای از ویژگی‌های این نرم‌افزارها را توضیح دادیم. شما می‌توانید با توجه به نوع پروژه‌ها و تخصصتان از این ابزارها برای تحلیل داده استفاده کنید. مهم‌ترین نکته این است که برای انتخاب ابزار مناسب باید به نوع داده‌ها و ماهیت پروژه توجه کنید و فایل‌های آموزشی هر ابزار را مطالعه کنید.

منبع:

https://solutionsreview.com

۵/۵ – (۱ امتیاز)

با ما همرا شوید!

تیم‌های مختلف آسا در ساختمان‌ها و موقعیت‌های مکانی مختلف آسا مستقر هستند. برای اطلاع از آدرس‌ها و راه‌های ارتباطی با آسا، به صفحه «درباره آسا» مراجعه کنید.

سوالات متداول

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *