ایده‌های پروژه جنگو برای مبتدیان؛ از کجا شروع کنیم؟

21 دقیقه زمان مطالعه
1402/08/08
0 نظر

پروژه جنگو (Django) مانند یک جعبه ابزار برای ساخت وب‌سایت است که تمام ابزارها و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای ایجاد یک وب‌سایت با استفاده از چارچوب جنگو را دارد. این پروژه در واقع مانند یک میزبان برای وب‌سایت شما است که تنظیمات و قوانین مهم را ذخیره می‌کند. پروژه جنگو می‌تواند توسط توسعه‌دهندگان، برای ساخت قسمت‌های مختلف یک وب‌سایت استفاده شود و به ویژه برای مبتدیان بسیار کاربردی است؛ چرا که می‌توانید از آن در پروژه‌های مختلف استفاده کنید. این پروژه کمک می‌کند تا همه چیز سازماندهی شود و ساخت سریع وب‌سایت‌ها را امکان‌پذیرتر و حتی آسان‌تر می‌کند. علاوه‌ بر این، در عین حال که پروژه شما رشد می‌کند، پروژه جنگو هم می‌تواند پا به پای آن به خوبی کار کند و گسترش یابد.

پروژه جنگو چیست؟

پروژه‌های جنگو، دنیایی از امکانات و قابلیت‌ها را برای مبتدیان ارائه می‌دهد. جنگو مانند یک پایه قوی برای ساخت برنامه‌های وب است. فرقی نمی‌کند در مورد استفاده از جنگو در پایتون سؤال داشته باشید یا در حال فکر کردن به پروژه‌هایی در خود پایتون باشید، جنگو نقطه شروع خوبی است.

به عبارت دیگر پروژه جنگو، نقطه شروع قابل اتکایی برای ساخت برنامه‌های تحت وب در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌دهد. شما می‌توانید با یک برنامه ساده و سرراست مانند لیست کارها (To Do Apps) شروع کنید؛ یا حتی می‌توانید برای درک اصول جنگو و کشف ویژگی‌های آن، این پروژه را به عنوان یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی شخصی انتخاب کنید. در ادامه زمانی که اصول کار با پروژه جنگو را یاد گرفتید، حتی می‌توانید محصولات دیجیتال پیچیده‌ای مانند وب‌سایت‌هایی برای فعالیت‌های تجارت الکترونیک، برنامه‌های کاربردی پیش بینی آب و هوا، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و … بسازید.

بیشتر بخوانید: مسیر شغلی برنامه‌نویسی فرانت اند و بک اند 

از طرفی به دست آوردن دانش عملی از جنگو نه تنها رزومه شما را قوی‌تر می‌کند، بلکه شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده به یک دارایی با ارزش برای هر شرکت تبدیل می‌کند و شما فردی خواهید بود که اعتماد به نفس انجام تسک‌ها و پروژه‌های پیچیده را دارد.

چرا باید جنگو را برای پروژه‌های مبتدی انتخاب کنید؟

جنگو به دلیل رابط کاربری ساده و قابل درک و ویژگی‌های داخلی آن، محبوب‌ترین انتخاب برای مبتدیان است. جنگو از الگوی طراحی MVC پیروی می‌کند؛ این الگو شفاف است و کدها را به طور موثر سازماندهی می‌کند. بسیاری از مبتدیان برای شروع سفر خود در مسیر توسعه برنامه‌های وب مبتنی بر جنگو، از پروژه جنگو استفاده می‌کنند.

محیط توسعه Django خودتان را بچینید

ایجاد یک محیط خوب برای کار روی وب‌سایت‌های مبتنی بر جنگو بسیار مهم است. در ادامه مراحل ساده برای برپایی این محیط را ذکر کرده‌ایم:

  1. مرحله ۱: ابتدا مطمئن شوید که پایتون را در کامپیوتر خود نصب کرده‌اید.
  2. مرحله ۲: از ابزاری به نام pip برای دریافت جنگو استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ساخت یک «محیط مجازی» یک فضای ویژه برای متعلقات پروژه خود ایجاد کنید.
  3. مرحله ۳: اکنون که جنگو دارید، با تایپ کردن «Django-admin start project» در کامپیوتر خود، یک پروژه جدید ایجاد کنید.
  4. مرحله ۴: پس از سه مرحله اول، به پوشه پروژه خود بروید و با استفاده از «python manager.py startapp» یک «برنامه» ایجاد کنید.
  5. مرحله ۵: در این مرحله باید تنظیمات پروژه خود را پیکربندی کنید و اتصالات پایگاه داده را به همراه فایل‌های استاتیک (در صورت وجود) اضافه کنید.
  6. مرحله ۶: برای اطمینان از اینکه همه چیز کار می‌کند، نسخه آزمایشی وب‌سایت خود را با تایپ «python manager.py runserver» اجرا کنید.

محیط جنگو شما آماده است. اکنون، می‌توانید کار روی ایده‌های وب‌سایت خود را شروع کنید.

ایده‌های پروژه جنگو (Django)

تا اینجا فرض می‌کنیم که شما پایتون را یاد گرفته‌اید، می‌دانید چگونه کد بنویسید و به جنگو مسلط شده‌اید. اکنون می‌خواهید مهارت های خود را ارزیابی کنید؛ زیرا هر چه در عمل قوی‌تر باشید، حقوق شما بهتر خواهد بود. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از دانش خود در مورد جنگو برای ایجاد محصولات استفاده کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید؛ زیرا در این مقاله، درباره ایده‌های جالب پروژه جنگو که می‌توانید روی آن‌ها کار کنید و پروژه‌های جنگو ایده‌آل برای رزومه شما صحبت خواهیم کرد.

کار روی این ایده‌ها به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید که نقاط ضعف و قابل بهبودتان کجاست. این پروژه‌ها همچنین برای بهبود نمونه کارها و رزومه شما عالی هستند و پروژه‌های تکمیل شده مدرکی بر سطح مهارت شماست. هرچه بیشتر ایده‌های پروژه جنگو را امتحان کنید، دانش بیشتری کسب می‌کنید.

۲۰ ایده پروژه جنگو برای تازه‌کارها

در ادامه لیستی از ۲۰ ایده پروژه عالی برای افرادی که تازه شروع به کار با جنگو کرده‌اند، آورده‌ایم. این ایده‌ها برای دانشجویان و مبتدیان خوب هستند. همچنین اگر در سال آخر تحصیل خود هستید، این ایده‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد. در واقع این ایده‌های پروژه به شما کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را که برای آینده شغلی خود نیاز دارید، یاد بگیرید.

با وجود اینکه جنگو یک چارچوب جامع است، پیاده‌سازی پروژه در آن می‌تواند کمی مشکل باشد؛ به خصوص برای مبتدیان. به همین دلیل است که لیست ایده‌های پروژه جنگو را که از سطح مبتدی تا متوسط مرتب کرده‌ایم. این ایده‌های پروژه‌‌ها را با جنگو را امتحان کنید و مهارت‌های خود را بسنجید.

۱- ارسال‌ کننده خودکار ایمیل

Email Sender

با Django، یک Automator ایمیل ایجاد کنید که به طور خودکار ایمیل‌ها را به گروه خاصی از گیرندگان ارسال می‌کند. همچنین امکان تغییر پیام ایمیل و گیرندگان آن را پیاده‌سازی کنید. این یک پروژه ساده، سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است.

۲- مبدل متن به HTML

Text-to-HTML Converter

یک پروژه سریع و مفید ساخت یک مبدل متن به HTML است. ابزار شما باید بتواند متن انتخاب شده را به کد HTML تبدیل کند. با اینکه توسعه این ابزار بسیار آسان است، می‌توانید از آن برای توسعه سریع و مستندسازی پروژه‌های دیگر خود استفاده کنید؛ یک بازی برد-برد!

۳- اپلیکیشن چت

Chat Application

این مورد یکی از ایده‌های عالی پروژه جنگو برای مبتدیان است. تقاضای زیادی برای اپلیکیشن‌های چت وجود دارد. واتس‌اپ، مسنجر فیسبوک و تلگرام، تنها تعدادی از برجسته‌ترین اپلیکیشن‌های چت موجود هستند. ساختن یکی از این اپلیکیشن‌ها مطمئنا نمونه کارهای شما را پیشرفته‌تر نشان می‌دهد.

ایجاد یک اپلیکیشن چت با جنگو خیلی سخت نیست. فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز ندارید و می‌توانید مانند Snapchat عمل کنید؛‌ یعنی چت‌های قدیمی‌تر را حذف کنید و فقط چت‌های اخیر را ذخیره کنید. سعی کنید رابط کاربری هیجان‌انگیزی بسازید و در صورت امکان گزینه ارسال پیام‌های صوتی را هم اضافه کنید.

۴- ذخیره‌سازی امن رمزهای عبور

A Safe for Passwords

به عنوان ایده چهارم، می‌توانید وب‌سایتی بسازید که رمزهای عبور شما را برای حساب‌های کاربری مختلفتان در پلتفرم‌های مختلف ذخیره کند. برای اطمینان از ایمن ماندن رمزهای عبور خود در این وب‌سایت، باید از یک الگوریتم رمزنگاری استفاده کنید. به این ترتیب، شما رمزهای عبورتان را به طور مستقیم در سایت ذخیره نخواهید کرد. اپلیکیشن‌های ذخیره‌سازی رمز عبور بسیار مفید هستند و محصولات مشابه زیادی هم در دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها برای کار روی این پروژه الهام بگیرید.

با وجود اینکه این پروژه جنگو در رده پروژه‌های پایه‌ای و ساده جنگو قرار می‌گیرد، با افزایش استفاده از اینترنت و پلتفرم‌های مختلف که نیاز به ورود از طریق رمز عبور دارند، این پروژه نقش مهمی ایفا می‌کند.

۵- ارسال‌ کننده خودکار توییت

Tweets Automator

ابزاری ایجاد کنید که توییت‌ها را به صورت خودکار ارسال کند. با استفاده از این ابزار کاربر باید بتواند تعدادی توییت را از قبل بنویسد و ابزار آن‌ها را در زمان‌بندی تعیین شده پست کند. در مرحله بعد این امکان را به کاربر بدهید که برنامه‌ای را برای ارسال این توییت‌ها هم تنظیم کند. برای این پروژه باید از API توییتر استفاده کنید. همچنین با کمک برخی API‌های دیگر می‌توانید توییت‌ها را شخصی‌سازی کرده و آن را به طور کامل خودکار کنید.

این یک پروژه جنگو است که برای سطوح مبتدی تا متوسط مناسب است، اما با افزایش بازاریابی دیجیتال، به ویژه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، یک پروژه جنگو عالی برای رزومه شما خواهد بود.

۶- اپلیکیشن دیکشنری

Dictionary Application

این مورد یکی از ایده‌های جالب پروژه جنگو است. می‌توانید از انواع APIهای آنلاین موجود استفاده کنید و یک اپلیکیشن یا وب‌سایت ایجاد کنید که به عنوان یک فرهنگ لغت عمل می‌کند. کاربر باید بتواند یک کلمه را وارد کند و با استفاده از برنامه شما معنای آن را ببیند. همچنین می‌توانید با افزودن متضاد و مترادف به نتایج، قابلیت برنامه وب خود را افزایش دهید.

۷- اپلیکیشن یادداشت

Notes Application

در این پروژه، شما باید یک رابط کاربری ایجاد کنید که به کاربر اجازه می‌دهد یادداشت جدیدی ایجاد کند و به یادداشت‌های ذخیره شده دسترسی داشته باشد. ساختن برنامه‌های Notes بسیار ساده است و تکمیل این پروژه زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. همچنین می‌توانید با افزودن چند ویژگی مانند افزودن تصاویر یا داشتن گزینه سفارشی کردن یادداشت‌ها در آینده، برنامه را جالب‌تر کنید. این پروژه ساده دانش شما را در مورد جنگو و قابلیت‌های آن به طور قابل ملاحظه‌ای ارزیابی می‌کند.

۸- وبلاگ جنگو

Django Blog

وبلاگ‌ها در همه جای اینترنت پخش شده‌اند. در این پروژه، شما باید یک وبلاگ ایجاد کنید که به افراد امکان می‌دهد مقالات شما را بخوانند و به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا مقاله‌های بیشتری را به سایت اضافه کنند.

شما باید یک رابط کاربری منحصر به فرد و ساده ایجاد کنید که وبلاگ را در دسترس قرار می‌دهد. همچنین برای تعاملی‌تر کردن وبلاگ خود، می‌توانید یک بخش نظرات هم اضافه کنید که در آن افراد نظرات خود را در زیر مقاله‌هایی که می‌خوانند، اضافه کنند.

۹- فروشگاه اینترنتی

Ecommerce Store

فروشگاه‌های اینترنتی بسیار معروف هستند و به یک رابط کاربری خوب نیاز دارند. شما می‌توانید با استفاده از جنگو یکی از آن‌ها را توسعه دهید. برنامه‌ای مبتنی بر وب که محصولات را نمایش می‌دهد و زمانی که کاربر روی یک محصول کلیک می‌کند، به صفحه آن هدایت می‌شود. در این پروژه شما با داده‌های زیادی کار خواهید کرد که برای توضیحات محصول به آن‌ها نیاز خواهید داشت. جدای از آن، برای پردازش پرداخت‌ها باید یک روش پرداخت هم به سایت اضافه کنید. این پروژه به کمی تلاش نیاز دارد، اما ارزشش را دارد.

۱۰- اپلیکیشن‌ تماس ویدئویی

Video Calling App

این پروژه، یکی از ایده‌های پرطرفدار پروژه جنگو است. در این پروژه شما باید بتوانید یک برنامه وب ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد تماس‌های ویدئویی برقرار کنید. در حالی که کار روی این پروژه سرگرم کننده است، توسعه آن به شما کمک می‌کند نحوه انتقال ویدئو از طریق اینترنت را درک کنید. با محبوبیت بالای برنامه‌های پخش ویدیو، داشتن درک درستی از تماس ویدیویی از طریق جنگو به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید.

۱۱- شبکه‌های اجتماعی

Social Networking App

شما می‌توانید از جنگو برای ایجاد یک برنامه رسانه اجتماعی استفاده کنید که در آن افراد می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند و دوستان جدیدی پیدا کنند. می‌توانید این پلتفرم را برای انتقال متون، تصاویر، صداها و ویدیوها توسعه دهید. توصیه می‌کنیم از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مهمی مانند فیس‌بوک الهام بگیرید و یک برنامه شبکه اجتماعی کوچک برای خودتان ایجاد کنید.

در این پروژه باید کمی سخت‌تر کار کنید؛ زیرا بسیار مهم است که داده‌های کاربران خود را ایمن و خصوصی نگه دارید. نباید هیچ گونه نقض حریم خصوصی در پلتفرم شما اتفاق بیفتد. با اینکه این پروژه، پیشرفته است، اما کار با آن بسیار جالب خواهد بود.

۱۲- نقشه‌های تعاملی

Interactive Maps

شما هم از نقشه‌های گوگل برای مسیریابی استفاده می‌کنید؟ می‌توانید نسخه Google Maps خود را مانند یک نقشه تعاملی با استفاده از جنگو ایجاد کنید. یک نقشه ساده فقط موقعیت مکانی کاربر را نشان می‌دهد، اما با اضافه کردن چند انیمیشن می‌توانید آن را تعاملی و هیجان انگیزتر کنید. خوب است که گرافیک نقشه شما بتواند با توجه به موقعیت و انتخاب‌های کاربر تغییر کند. این پروژه می‌تواند تجربه ارزشمندی را برای شما به ارمغان بیاورد.

این ایده کاملا در رده پروژه‌های پیشرفته جنگو قرار می‌گیرد؛ زیرا ادغام خوبی از داده‌ها و انیمیشن را به نمایش می‌گذارد. از آنجایی که گرافیک‌ها پویا هستند و بر اساس اولویت‌های کاربر تغییر می‌کنند، طراحی رابط کاربری هم به کار شما اعتبار بیشتری می‌دهد.

۱۳- CMS جنگو

Django CMS

از جنگو برای ایجاد یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده کنید. پلتفرم‌های CMS زیادی در اینترنت وجود دارد. محبوب‌ترین آن‌ها وردپرس است. می‌توانید از سایر ابزارهای CMS موجود الهام بگیرید و بر این اساس ویژگی‌های بیشتری را به محصول خود اضافه کنید. این پروژه جنگو به شما تجربه زیادی در رابطه با کار با سیستم‌های مدیریت محتوا و عملکرد آن‌ها می‌دهد.

توسعه ویژگی‌های پیچیده به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مختلف را هم ارزیابی کنید. این یک ایده پروژه جنگو سطح متوسط است؛ بنابراین پس از تکمیل چند پروژه قبل، روی آن کار کنید.

۱۴- اپلیکیشن خبری

News App

در این پروژه شما می‌توانید از جنگو برای ایجاد یک برنامه جمع‌آوری اخبار استفاده کنید. این برنامه وب از کراولرهای وب برای نمایش مجموعه‌ای از اخبار از منابع مختلف استفاده می‌کند. برای ایجاد این ابزار می‌توانید داده‌ها را از چندین سایت جمع‌آوری کنید. تجمیع داده‌ها می‌تواند مهارت بسیار مفیدی باشد و تکمیل این پروژه به شما کمک می‌کند تا همین کار را یاد بگیرید.

۱۵- اپلیکیشن تصویر محور مثل پینترست

Photo-centric App (like Pinterest)

در قالب این پروژه یک وب‌سایت با استفاده از جنگو ایجاد کنید که عکس ها، پرتره‌ها و آثار هنری را نمایش دهد. می‌توانید ویژگی «لایک کردن» یک پست و سازنده آن را هم اضافه کنید. همچنین می‌توانید به کاربران این امکان را بدهید که یک حساب کاربری خاص را دنبال کنند. برای این پروژه می‌توانید از Pinterest الهام بگیرید. توجه داشته باشید این یک پروژه سطح متوسط است؛ بنابراین باید بعد از اینکه روی پروژه‌های ساده‌تر کار کردید و با تجربه‌تر شدید، روی آن کار کنید.

۱۶- سیستم لاگین

Login System

هر توسعه‌دهنده مشتاق جنگو باید بداند که چگونه یک سیستم ورود یا همان لاگین بسازد. سیستم‌های ورود یک عنصر حیاتی در انواع پروژه‌های تجاری وب و موبایل هستند؛ از این رو، این یک پروژه عالی برای مبتدیان است.

برای ایجاد یک سیستم ورود، می‌توانید با پیاده‌سازی یک قالب سیستم ورود ساده شروع کنید، تغییراتی را در قالب اعمال کنید و از آن برای توسعه سیستم ورود برنامه وب خود استفاده کنید.

هنگامی که یک سیستم ورود را با استفاده از جنگو توسعه می‌دهید، نه تنها مهارت‌های توسعه خود را تقویت می‌کنید، بلکه عملکرد سیستم‌های ورود را از دیدگاه یک توسعه‌دهنده می‌بینید و یاد می‌گیرید.

۱۷- اپلیکیشن To Do

To-Do App

یک اپلیکیشن To Do، نرم‌افزاری است که به شما امکان می‌دهد لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. می‌توانید لیستی از کارهای روزانه یا هفتگی از تسک‌ها را در یک برنامه To Do‌ یادداشت کنید. هنگامی که یک تسک را کامل کردید، می‌توانید آن را به عنوان تسک «تکمیل شده» علامت‌گذاری کنید و لیست کارهای خود را به‌روز کنید. این یک برنامه راحت است که به کاربران امکان می‌دهد کارهای خود را پیگیری کنند. این پروژه یکی از مبتدی‌ترین نمونه‌های پروژه جنگو است.
برای ایجاد یک برنامه کاری (To Do)، نیازی نیست که یک توسعه‌دهنده جنگو ماهر باشید؛ فقط باید دانش خوبی از اصول جنگو داشته باشید. می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS یک برنامه ساده برای انجام این پروژه ایجاد کنید و سپس با استفاده از چارچوب جنگو/فلاسک، برنامه خود را روی سرور لوکال هاست میزبانی کنید.

۱۸- اپلیکیشن آب و هوا

Weather App

این یک پروژه هیجان‌انگیز برای توسعه با جنگو است. تقریبا همه از یک برنامه آب و هوا برای بررسی وضعیت آب و هوای محلی و حتی شرایط آب و هوایی مکان‌های سراسر جهان استفاده می‌کنند. یک برنامه آب و هوای کارآمد جزئیات مهم آب و هوا از جمله دما، رطوبت، بارندگی، سرعت باد و غیره را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید از APIهای جنگو مانند چارچوب REST برای ساخت یک برنامه آب و هوا استفاده کنید. (برای کسانی که نمی‌دانند، API مخفف رابط برنامه‌نویسی برنامه است که شامل مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی، تعاریف زیر روال و ابزارهایی است که برای توسعه اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شود.)

این پروژه به شما یاد می‌دهد که چگونه با API‌ها کار کنید و چگونه آن‌ها را در پروژه های خود ادغام کنید.

۱۹- کالری‌شمار

Calorie Counter

یک برنامه کالری‌شمار به کاربران امکان می‌دهد میزان کالری دریافتی خود و همچنین میزان کالری که در روز می‌سوزانند را پیگیری و نظارت کنند. از آنجایی که این یک پروژه بسیار ساده است، برای مبتدیان ایده‌آل است.

در این پروژه، شما یک برنامه کالری‌شمار با جنگو ایجاد خواهید کرد که در آن کاربران می‌توانند جزئیات تمام غذاهایی که در یک روز مصرف می‌کنند را وارد کنند و برنامه، کالری‌ها را محاسبه کرده و نتایج را به آن‌ها نمایش دهد. همچنین می‌توانید عملکردهای پیشرفته‌ای اضافه کنید تا به کاربران اجازه دهید جلسات تمرینی و فعالیت‌های روزانه خود را اضافه کنند که نشان می‌دهد روزانه چقدر کالری می‌سوزانند.

۲۰- برنامه اشتراک ویدئو

Video Subscription App

برنامه‌های اشتراک ویدیویی مانند Netflix و Hotstar در حال حاضر از محصولات پرطرفدار در بازار هستند. این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با پرداخت مبلغی مشخص، اشتراک تهیه کرده و محتوای ویدیویی را پخش کنید. خبر خوب اینکه شما می‌توانید از جنگو برای ایجاد یک برنامه اشتراک ویدیویی مانند نتفلیکس استفاده کنید.

با کار بر روی این پروژه، نحوه ادغام و پیاده‌سازی جنبه‌های مختلف یک پلتفرم استریم ویدئو، مانند مدیریت داده‌ها، ساخت صفحات پرداخت، درگاه پرداخت، داشبوردها، پیکربندی دوره‌های پرداخت، پردازش پرداخت‌ها، رسیدگی به لغو اشتراک و موارد دیگر را خواهید آموخت. به طور کلی، این یک پروژه جنگو سرگرم کننده برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ۲۰ ایده پروژه جنگو پرداختیم. با چند پروژه مبتدی شروع کردیم که می‌توانید به راحتی آن‌ها را پیاده‌سازی کنید و با پروژه‌های پیشرفته‌تر لیست را ادامه دادیم. توصیه می‌کنیم پس از اتمام پروژه‌های ساده، به عقب برگردید، چند مفهوم دیگر را یاد بگیرید و سپس پروژه‌های سطح متوسط را امتحان کنید. هنگامی که احساس اطمینان کردید، می‌توانید پروژه‌های پیشرفته را انجام دهید. اگر می‌خواهید مهارت‌های جنگو خود را بهبود ببخشید، باید این ایده‌های پروژه جنگو را پیاده‌سازی کنید و توانایی‌های خود را تقویت کنید.

فراموش نکنید که اگر می‌خواهید توسعه‌دهنده نرم‌افزار باشید، کار روی پروژه‌های جنگو یک راه عالی برای توسعه مهارت‌های شما و نشان دادن تخصص شما است. امیدواریم ایده‌های بالا به شما کمک کرده باشد تا بتوانید مهارت‌های خود را ارزیابی کنید و در راستای رشد و تقویت آن‌ها گام بردارید.

منبع: https://www.upgrad.com/blog/django-project-ideas-topics-beginners/

امتیاز شما به این مقاله:
نویسنده:

مطالب مرتبط