ChatGPT چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دسته بندی: هوش مصنوعی (AI)
14 دقیقه زمان مطالعه
1402/08/13
0 نظر

در دنیای همیشه در حال تکامل هوش مصنوعی، ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، یک چت‌بات پیشگامانه است که تعامل انسان و کامپیوتر را بازتعریف می‌کند. ChatGPT که در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد، از مدل قدرتمند GPT برای انجام مکالمات شبیه انسان، تولید متن و حتی تشخیص تصاویر استفاده می‌کند.

این نوآوری هوش مصنوعی پتانسیل افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محتوا را در حوزه‌های مختلف، از کدنویسی گرفته تا آموزش، ارائه می‌دهد. با این حال، بدون محدودیت و نگرانی‌های اخلاقی مانند سوگیری احتمالی در داده‌های آموزشی و مسائل مربوط به حریم خصوصی نیست؛ بنابراین ایجاد تعادل بین استفاده مسئولانه از قدرت آن و پرداختن به پیامدهای اخلاقی ناشی از آن بسیار مهم است. البته با تعهد OpenAI به بهبود مستمر، از جمله افزودن اخیر تشخیص صدا و تصویر، نقش ChatGPT در شکل‌دهی تعاملات و راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیش از پیش رشد خواهد کرد. در این مقاله از ویستا سامانه آسا همراه ما باشید تا با هم چت‌بات ChatGPT را دقیق‌تر بررسی کنیم.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT، یک چت‌بات هوش مصنوعی (AI) است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای مکالمه شبیه انسان استفاده می‌کند. این مدل زبانی می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و محتوای نوشتاری مختلفی از جمله مقاله‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، مقاله‌ها، کدها و ایمیل‌ها را بسازد. ChatGPT شکلی از هوش مصنوعی مولد است؛ در واقع ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای دریافت تصاویر، متن یا ویدیوهایی که شبیه ساخته‌های انسانی هستند، اما توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، پیام‌هایی را وارد کنند. به این پیام‌ها پرامپت (Prompts) گفته می‌شود.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT مشابه سرویس‌های چت خودکار موجود در وب‌سایت‌های خدمات مشتری است، زیرا افراد می‌توانند از آن سوال بپرسند یا برای پاسخ‌های که گرفته‌اند از ChatGPT توضیح بخواهند. GPT مخفف «Generative Pre-trained Transformer» است که به نحوه پردازش درخواست‌ها و فرمول‌بندی پاسخ‌ها توسط ChatGPT اشاره دارد. ChatGPT با یادگیری تقویتی از طریق بازخوردهای انسانی و مدل‌های پاداش که بهترین پاسخ‌ها را رتبه‌بندی می‌کند، آموزش داده می‌شود. این بازخوردها به تقویت ChatGPT با یادگیری ماشینی، برای بهبود پاسخ‌های آینده آن کمک می‌کند.

چه کسی ChatGPT را ایجاد کرده است؟

OpenAI که یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی است، ChatGPT را ایجاد و آن را در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد. گفتنی است این ابزار توسط گروهی از کارآفرینان و محققان از جمله ایلان ماسک و سام آلتمن در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد.
OpenAI توسط چندین سرمایه‌گذار حمایت می‌شود که مایکروسافت یکی از آن‌ها است.

جالب است بدانید، OpenAI همچنین ابزار هوش مصنوعی Dall-E را ایجاد کرده است؛ یک ابزار هوش مصنوعی که متن ورودی را به تصویر‌ تبدیل می‌کند.

ChatGPT چگونه کار می‌کند؟

ChatGPT از طریق Generative Pre-trained Transformer، کار می‌کند که از الگوریتم‌های تخصصی برای یافتن الگوها در توالی داده‌ها استفاده می‌کند. این چت‌بات در ابتدا از مدل زبانی بزرگ GPT-3، یک مدل یادگیری ماشین مبتنی بر شبکه‌های عصبی و نسل سوم ترانسفورماتور پیش‌آموزش‌دهی ژنراتیو استفاده می‌کرد. این ترانسفورماتور، از مقدار قابل توجهی داده، اطلاعات مناسب را بیرون می‌کشد تا یک پاسخ را فرموله کند.

ChatGPT اکنون از مدل GPT-3.5 استفاده می‌کند که شامل یک فرایند تنظیم دقیق برای الگوریتم خود است. ChatGPT Plus از GPT-4 استفاده می‌کند که زمان پاسخگویی در آن سریع‌تر است و پلاگین‌های اینترنتی مختلف ارائه می‌دهد.

GPT-4 همچنین می‌تواند کارهای پیچیده‌تری را در مقایسه با مدل‌های قبلی انجام دهد؛ مانند توصیف عکس‌ها، ایجاد زیرنویس برای تصاویر و ایجاد پاسخ‌های دقیق‌تر تا ۲۵هزار کلمه.

ChatGPT همچنین از یادگیری عمیق، زیرمجموعه‌ای از یادگیری ماشین، برای تولید متن‌هایی شبیه انسان از طریق شبکه‌های عصبی ترانسفورماتور استفاده می‌کند.

آموزش مدل‌های زبانی مانند Chat GPT، با داده‌های عمومی شروع می‌شود و سپس به داده‌های متناسب‌تر برای یک کار خاص ادامه پیدا می‌کند. ChatGPT با متن آنلاین آموزش داده شده است تا زبان انسان را یاد بگیرد و سپس از ترانسکریپت (Transcripts) برای یادگیری اصول اولیه مکالمات استفاده می‌کند.

در نهایت هم مربیان انسانی با این ابزار مکالمه می‌کنند و پاسخ‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند. این مدل‌های پاداش به تعیین بهترین پاسخ‌ها کمک می‌کنند. برای ادامه آموزش این چت‌بات‌، کاربران می‌توانند با کلیک بر روی نمادهای لایک یا دیس‌لایک در کنار پاسخ، به پاسخ آن رای مثبت یا منفی بدهند. کاربران همچنین می‌توانند بازخورد کتبی اضافی را برای بهبود و تنظیم دقیق گفتگوهای آینده ارائه دهند.

کاربران چه نوع سوالاتی می توانند از چت‌جی‌پی‌تی ChatGPT بپرسند؟

کاربران می توانند از ChatGPT سؤالات مختلفی بپرسند، از جمله سوالات ساده یا سوالات پیچیده‌تر، مثل «معنای زندگی چیست؟» یا «چه سالی نیویورک به ایالت تبدیل شد؟» همچنین ChatGPT به رشته‌های STEM مسلط است و می‌تواند کد بنویسد یا دی‌باگ کند.

کاربران چه نوع سوالاتی می توانند از چت‌جی‌پی‌تی ChatGPT بپرسند؟

هیچ محدودیتی در سوالاتی که می‌توان از ChatGPT پرسید، وجود ندارد. با این حال، ChatGPT از داده‌های موجود در اینترنت تا سال ۲۰۲۱ استفاده می‌کند، بنابراین هیچ اطلاعی از رویدادها و داده‌های سال‌های بعد از ۲۰۲۱ ندارد. همچنین از آنجایی که این ابزار هوش مصنوعی، یک ربات مکالمه است، کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد سوالاتشان و پاسخ‌های ChatGPT درخواست کنند یا از آن بخواهند پاسخ خود را دوباره بنویسد.

متداول‌ترین کاربردهای چت‌جی‌پی‌تی ChatGPT چیست؟

ChatGPT همه کاره است و می‌تواند برای بیشتر مکالمات انسانی استفاده شود. با این حال کاربران از ChatGPT بیشتر برای انجام کارهای زیر استفاده کرده‌ و می‌کنند:

  • کدنویسی برنامه‌های کامپیوتری و دی‌باگ کردن کدها
  • آهنگ‌سازی
  • نوشتن ایمیل
  • لاصه کردن مقالات، پادکست‌ها یا ارائه‌ها
  • اسکریپت‌نویسی برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد عنوان برای مقالات
  • حل مسائل ریاضی
  • کشف کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایجاد مقالات، پست‌های وبلاگ و آزمون‌ها برای وب‌سایت‌ها
  • بازنویسی محتوای موجود برای یک رسانه دیگر
  • نوشتن توضیحات محصول
  • بازی کردن
  • نوشتن رزومه
  • پرسیدن سوالات بی‌اهمیت
  • توصیف موضوعات پیچیده به صورت ساده‌تر
  • نوشتن اسکریپت‌های ویدئویی
  • تحقیق در مورد بازارهای محصولات
  • تولید تصویر

نکته جالب درباره این چت‌بات این است که برخلاف سایر ربات‌های چت، ChatGPT می‌تواند سوالات مختلفی را به خاطر بسپارد تا مکالمه را به شیوه‌ای روان‌تر ادامه دهد.

 

متداول‌ترین کاربردهای چت‌جی‌پی‌تی ChatGPT چیست؟

مزایای ChatGPT چیست؟

کسب‌وکارها و کاربران در حال بررسی مزایای ChatGPT هستند، زیرا این برنامه همچنان در حال تکامل است. برخی از مزایا شامل موارد زیر است:

  • افزایش بهره‌وری. چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی مانند ChatGPT، می‌توانند کارهای روزمره و تکراری را انجام دهند که می‌تواند وقت کارمندان را آزاد کند تا روی مسئولیت‌های پیچیده‌تر و استراتژیک‌تر تمرکز کنند.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها. استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از استخدام و آموزش کارکنان بیشتر باشد.
  • بهبود کیفیت محتوا. نویسندگان می‌توانند از ChatGPT برای بهبود خطاهای گرامری یا متنی یا کمک به طوفان فکری برای محتوا استفاده کنند. کاربران می‌توانند متن معمولی که دارند را با استفاده از این چت‌بات بهتر کنند یا آن را تغییر دهند.
  • آموزش و پرورش. ChatGPT می‌تواند به ارائه توضیحات ساده در مورد موضوعات پیچیده‌ به عنوان یک معلم مجازی خدمت کند. کاربران همچنین می‌توانند راهنماها و هرگونه توضیح لازم در مورد پاسخ‌ها را بپرسند.
  • زمان پاسخگویی بهتر. ChatGPT پاسخ‌های فوری ارائه می‌دهد، که زمان انتظار را برای کاربرانی که به دنبال کمک هستند کاهش می‌دهد.
  • افزایش در دسترس بودن. مدل‌های هوش مصنوعی در تمام ساعات شبانه‌روز برای ارائه پشتیبانی و کمک مستمر در دسترس هستند.
  • پشتیبانی از چند زبان. ChatGPT می‌تواند به چندین زبان ارتباط برقرار کند یا ترجمه‌هایی را برای مشاغل با مخاطبان جهانی ارائه دهد.
  • امکان شخصی‌سازی. چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند پاسخ‌ها را بر اساس ترجیحات و رفتارهای کاربر بر اساس تعاملات قبلی تنظیم کنند.
  • مقیاس‌پذیری. ChatGPT می‌تواند بسیاری از کاربران را به طور همزمان مدیریت کند.
  • درک زبان طبیعی. ChatGPT متن‌های انسان‌گونه را می‌فهمد و تولید می‌کند؛ بنابراین برای کارهایی مانند تولید محتوا، پاسخ دادن به سوالات، شرکت در گفتگو و ارائه توضیحات مفید است.

مزایای ChatGPT چیست؟

محدودیت‌های ChatGPT چیست؟

برخی از محدودیت‌های چت‌جی‌پی‌تی شامل موارد زیر است:

  • پیچیدگی زبان انسان را به طور کامل درک نمی‌کند. چت‌جی‌پی‌تی برای تولید کلمات بر اساس ورودی آموزش داده شده است. به همین دلیل، پاسخ‌ها ممکن است سطحی به نظر برسند و فاقد بینش واقعی باشند.
  • از داده‌ها و رویدادهای بعد از سال ۲۰۲۱ اطلاع ندارد. داده‌های آموزشی این چت‌بات با محتوای ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. ChatGPT می‌تواند اطلاعات نادرستی را بر اساس داده‌هایی که از آن استخراج می‌کند، ارائه دهد. اگر چت‌جی‌پی‌تی به طور کامل سوال کاربر را درک نکند، ممکن است پاسخ نادرستی هم ارائه دهد. چت‌جی‌پی‌تی هنوز در حال آموزش است، بنابراین در صورت نادرست بودن پاسخ، بازخورد شما می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  • گاهی پاسخ‌هایش مانند یک ماشین و غیرطبیعی به نظر می‌رسند. از آنجایی که ChatGPT کلمه بعدی را پیش‌بینی می‌کند، می تواند از کلماتی مانند «the» یا «and»، بیش از حد استفاده کند. به همین دلیل، مردم همچنان نیاز به بررسی و ویرایش محتوا دارند تا مانند نوشته‌های انسانی، طبیعی به نظر برسد.

محدودیت‌های ChatGPT چیست؟

  • در پاسخ‌هایش به منابع اشاره نمی‌کند. ChatGPT تجزیه و تحلیل یا بینشی در مورد هیچ داده یا آماری ارائه نمی‌دهد. ChatGPT ممکن است آماری ارائه دهد، اما هیچ توضیح واقعی در مورد معنای این آمار یا نحوه ارتباط آن‌ها با موضوع ارائه نمی‌دهد.
  • طعنه و کنایه را نمی‌تواند درک کند. چت‌جی‌پی‌تی بر اساس یک مجموعه داده از متن است و درکی از مفاهیم جملات ندارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که فقط معنای ظاهری جملات را می‌بیند و متوجه کنایه‌های انسانی نمی‌شود.
  • ممکن است روی قسمت اشتباه یک سوال تمرکز کند و نتواند تغییر کند. به عنوان مثال، اگر از ChatGPT بپرسید، «آیا اسب بر اساس اندازه‌اش حیوان خانگی خوبی است؟» و سپس از آن بپرسید: «در مورد گربه چطور؟» ChatGPT ممکن است صرفا بر اساس اندازه حیوان بررسی کند و پاسخ دهد؛ در مقابل اطلاعاتی در مورد داشتن حیوان به عنوان حیوان خانگی. چت‌جی‌پی‌تی واگرا نیست و نمی‌تواند پاسخ خود را به چندین سوال در یک پاسخ ارائه دهد.

نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با ChatGPT چیست؟

نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با ChatGPT حول کاربردهای مختلف و پیامدهای بالقوه آن می‌چرخد. در حالی که ChatGPT می‌تواند ابزار ارزشمندی باشد، استفاده نادرست از آن مسائل اخلاقی مهمی را ایجاد می‌کند. اول اینکه نگرانی‌هایی در مورد سرقت ادبی و تقلب در تحصیل و کار وجود دارد؛ زیرا دانش‌آموزان و افراد ممکن است از چت‌جی‌پی‌تی برای تولید محتوا استفاده کنند که منجر به تقلب علمی و انتشار اطلاعات نادرست شود. اگرچه OpenAI سعی کرد ابزارهایی را برای جلوگیری از چنین سوء استفاده‌ای معرفی کند، اما اثربخشی آن‌ها محدود شده است و این موضوع حل نشده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی توسعه AI

دوم اینکه وجود سوگیری‌ها در داده‌های آموزشی ChatGPT یک نگرانی قابل توجه است. خروجی مدل ممکن است منعکس کننده سوگیری‌های موجود در داده‌هایی باشد که روی آن آموزش داده شده است، که به طور بالقوه باعث انتشار یا تقویت کلیشه‌های مضر می‌شود. تلاش برای بررسی و تنوع بخشیدن به داده‌های آموزشی برای کاهش این سوگیری‌ها ضروری است. علاوه بر این، اتوماسیون وظایف از طریق چت‌جی‌پی‌تی ممکن است به نگرانی‌هایی در مورد شغل‌های موجود منجر شود، اگرچه طرفداران استدلال می‌کنند که می‌تواند ابزار ارزشمندی برای حمایت از کارگران انسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باشد.

نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با ChatGPT چیست؟

در نهایت، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در رابطه با چت‌جی‌پی‌تی وجود دارد. ورودی و خروجی مبتنی بر متن مدل می‌تواند به‌طور ناخواسته اطلاعات حساس را آشکار کند و این پتانسیل را دارد که افراد را با مرتبط کردن اطلاعات با داده‌های شخصی آن‌ها ردیابی و نمایه کند و نگرانی‌هایی را در مورد امنیت داده‌ها و نقض حریم خصوصی ایجاد کند. به طور کلی، در حالی که ChatGPT مزایای متعددی را ارائه می‌دهد، پرداختن به این نگرانی‌های اخلاقی برای اطمینان از استفاده مسئولانه و سودمند از آن بسیار مهم است.

چگونه می‌توانید به چت‌جی‌پی‌تی دسترسی پیدا کنید؟

برای دسترسی به ChatGPT، یک حساب OpenAI ایجاد کنید. به chat.openai.com بروید و سپس «ثبت‌نام» را انتخاب کنید و یک آدرس ایمیل وارد کنید یا از یک حساب Google یا Microsoft برای ورود به سیستم استفاده کنید.

برای ثبت‌نام در ابزار ChatGPT به شماره تلفن‌های غیر ایران هم نیاز دارید که می‌توانید از شماره‌های مجازی فروشی (که هزینه بالایی هم ندارند) استفاده کنید. این شماره تلفن را فقط برای ایجاد حساب نیاز دارید و برای ورودهای بعدی آدرس ایمیل و کلمه عبورتان کافی است.

پس از ثبت‌نام، یک درخواست یا سوال را در کادر پیام در صفحه اصلی ChatGPT تایپ کنید. سپس می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک درخواست دیگر را برای یک پرس و جو جدید وارد کنید یا توضیح بخواهید.
  • پاسخ را بازنویسی کنید.
  • پاسخ را به اشتراک بگذارید.
  • پاسخ دریافتی را لایک یا دیس‌لایک کنید.
  • پاسخ را کپی کنید.

در صورت تکمیل ظرفیت چت‌جی‌پی‌تی چه باید کرد

با وجود اینکه ChatGPT می‌تواند چندین کاربر را در یک زمان مدیریت کند، گاهی اوقات در صورت اضافه بار به حداکثر ظرفیت می‌رسد. این معمولا در ساعات اوج مصرف، مانند اوایل صبح یا عصر، بسته به منطقه زمانی اتفاق می‌افتد.

اگر ظرفیت آن تکمیل بود، سعی کنید در زمان‌های مختلف از آن استفاده کنید یا روی Refresh در مرورگر ضربه بزنید. گزینه دیگر ارتقا آن به ChatGPT Plus است که باید اشتراک آن را خریداری کنید؛ در این حالت معمولا همیشه در دسترس است؛ حتی در دوره‌های پرتقاضا. متاسفانه از آنجایی که از ایران به درگاه‌های پرداخت‌ جهانی دسترسی نداریم، خرید اکانت پریمیوم ابزارهایی مثل چت‌جی‌پی‌تی با چالش‌های زیادی همراه است.

آیا ChatGPT رایگان است؟

ChatGPT به صورت رایگان از طریق وب سایت OpenAI در دسترس است. کاربران باید برای یک حساب OpenAI رایگان ثبت‌نام کنند. همچنین گزینه‌ای برای ارتقا به ChatGPT Plus برای دسترسی به GPT-4، پاسخ‌های سریع‌تر و در دسترس بودن نامحدود وجود دارد و نرخ اشتراک آن ۲۰ دلار در ماه است.

جایگزین‌های ChatGPT چیست؟

به دلیل محبوبیت چت‌جی‌پی‌تی، گاهی ظرفیت ChatGPT تکمیل و از دسترس خارج می‌شود. بنابراین خوب است که جایگزین‌هایی برای این چت‌بات هوش مصنوعی بشناسیم. گوگل، Bard را در پاسخ به ChatGPT معرفی کرد. Google Bard اطلاعات را به طور مستقیم از طریق جستجوی Google از اینترنت می‌گیرد تا آخرین اطلاعات را ارائه دهد. همچنین مایکروسافت قابلیت ChatGPT را به Bing اضافه کرد و موتور جستجوی اینترنتی با قابلیت چت را برای کاربران داد. عملکرد چت‌جی‌پی‌تی در Bing محدود نیست؛ زیرا آموزش آن به روز است و به داده‌ها و رویدادهای سال ۲۰۲۱ ختم نمی‌شود.

جایگزین‌های ChatGPT چیست؟

جایگزین‌های دیگری برای تولید متن برای ChatGPT

  • AI-Writer
  • Article Forge
  • ChatSonic
  • Copysmith
  • DeepL Write
  • Google Bard
  • Jasper
  • Magic Write
  • Open Assistant
  • Peppertype
  • Perplexity AI
  • Spellbook
  • Rytr
  • YouChat

جایگزین‌های کدنویسی برای ChatGPT

  • AlphaCode
  • Amazon CodeWhisperer
  • CodeStarter
  • CodeWP
  • Cody
  • Enzyme
  • Ghostwriter
  • GitHub Copilot
  • Mutable.ai
  • OpenAI Codex
  • Seek
  • Tabnine

به‌روزرسانی‌های ChatGPT

در سپتامبر ۲۰۲۳، OpenAI به‌روزرسانی جدیدی را اعلام کرد که به چت‌جی‌پی‌تی اجازه می‌دهد صحبت کند و تصاویر را تشخیص دهد. کاربران می‌توانند تصاویری از آنچه در یخچال خود دارند آپلود کنند و ChatGPT ایده‌هایی برای شام ارائه می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند برای دریافت دستورالعمل‌های گام به گام با موادی که از قبل دارند با چت‌جی‌پی‌تی صحبت کنند.

علاوه بر این کاربران می‌توانند از ChatGPT برای پرسیدن سوالات در مورد عکس‌ها، مانند مکان‌های دیدنی، استفاده کنند و برای یادگیری حقایق و تاریخ با این ابزار هوش مصنوعی چت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از صدا برای تعامل با ChatGPT استفاده کنند و مانند سایر دستیارهای صوتی با آن صحبت کنند.

سخن پایانی

ChatGPT نشان‌دهنده یک پیشرفت قابل توجه در هوش مصنوعی است که ابزاری همه کاره و قدرتمند برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار که توسط OpenAI توسعه داده شده است، از مدل Generative Pre-trained Transformer که به اختصار GPT نامیده می‌شود، برای شرکت در مکالمات شبیه انسان، نوشتن محتوای نوشتاری و حتی تشخیص تصاویر و پاسخ به دستورات صوتی استفاده می‌کند.

ChatGPT به سرعت از مبدا GPT-3 خود تکامل یافته و شامل GPT-4 و نسخه‌های تخصصی مختلف است که نیازهای مختلف را برآورده می‌کند. این ابزار می‌تواند دارایی ارزشمندی برای مشاغل و افرادی باشد که به دنبال افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت محتوا هستند. کاربرد‌های ChatGPT، طیف گسترده‌ای از جمله کدنویسی، ایجاد محتوا، آموزش، خدمات مشتری و موارد دیگر را شامل می‌شود.

با این حال، اذعان به محدودیت‌ها و نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با چت‌جی‌پی‌تی بسیار مهم است. درک این مدل از زبان کامل نیست و اطلاعاتی درباره رویدادهای پس از سال ۲۰۲۱ ندارد. نگرانی‌های اخلاقی شامل سوگیری در داده‌های آموزشی، مسائل مربوط به حریم خصوصی، و احتمال استفاده نادرست، مانند تقلب یا انتشار اطلاعات نادرست هم در رابطه با این ابزار هوش مصنوعی وجود دارد.

با این وجود، همانطور که فناوری همچنان در حال تکامل است، ChatGPT و مدل‌های مشابه هوش مصنوعی آماده هستند تا تغییرات قابل توجهی در نحوه کار، یادگیری و تعامل ما با فناوری ایجاد کنند. تا زمانی که از آن‌ها مسئولانه استفاده کنیم و مراقب پیامدهای اخلاقی آن‌ها باشیم، این ابزارها این پتانسیل را دارند که دنیای دیجیتالی ما را متحول کنند. در پایان باید اشاره کنیم که تعهد OpenAI به به‌روزرسانی‌ها و بهبودها، از جمله افزودن تشخیص صدا و تشخیص تصویر هم نشان می‌دهد که می‌توانیم در آینده از ChatGPT انتظارات بیشتری داشته باشیم.

منبع:

https://www.techtarget.com

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)
نویسنده:

مطالب مرتبط